2016年10月13日 星期四

談論台灣在地語言


無法正常瀏覽圖片,請按這裡看說明   無法正常瀏覽內容,請按這裡線上閱讀
新聞  健康  財經  追星  NBA台灣  udn部落格  udnTV  讀書吧  
9999/12/31 第326期  |  訂閱/退訂  |  看歷史報份  |  寂天閱讀網
【編輯小語】 寂天講堂
【英語學習Plus】 談論台灣在地語言
【本月發燒書】 說著英語去旅行
【好康情報局】 寂天多益書展
單書79折 套書75折!
 
寂天講堂
 

 
<< 節錄寂天講堂「祝賀信常用說法:恭賀&祝福」 >>
 

談論台灣在地語言 Chatting about language

Matthew: I heard that you speak a bit of Spanish.
Denise: Yeah, that's right. I used to live in southern California, and there are a lot of Spanish-speaking people from Latin America there.
Matthew: That's cool. Do you think you could teach me?
Denise: I guess so, and maybe you can teach me Chinese.
Matthew: That sounds good.
Denise: How many languages can you speak?
Matthew: Good question. I suppose my English is OK, then there's Mandarin, obviously. I also speak Amis, the language of my indigenous tribe.
Denise: Wow! Do all indigenous people speak their tribal languages?
Matthew: No. Quite a few of my Amis friends don't speak the language, but I think it's important to keep the culture alive.
Denise: How about Taiwanese, do you speak that as well?
Matthew: I know a little, but I'm not very good at it.
Denise: That's incredible. You already speak four languages and you want to learn another.
Matthew: Ha ha. I guess I just love talking.


馬修:我聽到妳講西班牙文。
狄妮絲:是啊,我之前住在加州南部,那邊有很多來自拉丁美洲會講西班牙文的人。
馬修:好酷喔,那妳可以教我嗎?
狄妮絲:可以呀,或許你也可以教我中文。
馬修:聽起來不錯喔。
狄妮絲:你會說幾種語言?
馬修:好問題。我覺得我的英文還好,另外,當然就是中文。我還會講阿美族語,這是我原住民部族的語言。
狄妮:哇!每個原住民都會講他們的族語嗎?
馬修:沒有。我有一些阿美族的朋友就不會講阿美族語,但我認為保存這個文化很重要。
狄妮絲:那台語呢?你也會嗎?
馬修:我懂一點,但並不流利。
狄妮絲:太令人驚訝了。你已經會四種語言了,而你居然還想再學其他的。
馬修:哈,我想我只是愛講話而已。
<< 本篇選自說英語Fun遊台灣 >>
 
說著英語去旅行
本書針對英語程度初中級的讀者,設計一本最簡單好用的英語旅遊書,共分成14個大單元,依主題分類,包括訂機票、搭飛機、入境、入住飯店、餐廳、購物、搭乘交通、租車、問路、失竊與事故等等。....詳全文
用英日語導遊台灣:觀光英語常用句圖解 觀光英語Let's Go!【二版】 用英語遊Taipei:15經典台北旅遊景點
 
 
寂天文化事業股份有限公司 版權所有 地址:106 台北市新生南路三段88號7樓之3
客服專線: (02) 2365-9739#17 ( 週一至週五 9:00 am ~ 6:00 pm 不含例假日 )
傳真專線: (02) 2365-9835 客服信箱:onlineservice@icosmos.com.tw
  免費電子報 | 著作權聲明 | 隱私權聲明 | 聯絡我們
udnfamily : news | video | money | stars | health | reading | mobile | data | NBA TAIWAN | blog | shopping